Практичний психолог, соціальний педагог

Танцюра Ярослава Сергіївна

Спеціаліст ІІ категорії

+380951935653

Консультую онлайн (Viber, Skypе, Zoom, Google Meet).

 

Для запису на консультацію, пишіть на пошту:

tansyura.yaroslava@gmail.com

З 14 жовтня по 18 жовтня 2024 року в нашій гімназії проходив тиждень протидії торгівлі людьми. В 5-9 класах проведені Години психолога, які привернули увагу дітей до проблеми торгівлі людьми, інформували про небезпеку, про те виявляти та боротися з торгівлею людьми. Діти переглянули відео та презентації з даної теми, навчилися виявляти ознаки торгівлі людьми та трудової експлуатації. Дізнались на які "гарячі ліній" можна звертатись по допомогу.

ЩО ТАКЕ ТОРГІВЛЯ ЛЮДЬМИ (youtube.com)

Фільм 1 Максим (торгівля людьми) (youtube.com)

Фільм 2 Андрій (втягнення в злочинну діяльність) (youtube.com)

Фільм 4 Марина (онлайн-грумінг) (youtube.com)

 

З 7 жовтня по 11 жовтня 2024 року в гімназії проходив тиждень присвячений  Всесвітньому дню ментального здоров’я. Соціально-психологічною службою разом з класними керівниками 1-9 класів були проведені виховні бесіди  про психічне здоров’я, ознаки та шляхи збереження свого здоров’я. Діти поповнили свою аптечку швидкої психологічної допомоги цікавими та корисними вправами від програми «Ти Як?»: «Сокира», «Метелик», «Заземлення», «Амулет спокою», «Цеглина», «Відчипитися з гачка», «Камінчик», «Тут і зараз». Учні початкової школи узяли участь у загальношкільній руханці «Як подбати про власне психічне здоров’я».

https://www.youtube.com/watch?v=nWBoTJWXYik

 

https://www.youtube.com/watch?v=yDjNrxR5gks

З  вересня 2024 року в гімназії продовжуємо реалізовувати комплексну програму психосоціальної підтримки дітей у навчальних закладах "Безпечний простір"  в рамках проєкту міжнародної некомерційної організації "Plan International" у співпраці із Національним університетом "Києво-Могилянська Академія" і Державною службою забезпечення якості освіти.

Мета проєкту: Посилення життєстійкості і покращення самопочуття школярів та підвищення спроможності педагогічних працівників і психологів надавати психосоціальну підтримку учням в усіх регіонах України. Програма схвалена для використання у закладах освіти ДНУ «ІМЗО» (лист № 21.1/12-Г-300 від 08.06.2017).

Вчителі, які брали участь в проєкті, використовували ігри для психологічного відновлення учнів та метод шерінгу для отримання зворотнього зв’язку від учнів, про їх емоційний стан.

З учнями 3-4 класів  проводяться заняття за  корекційно-розвивальною програмою з підтримки дітей в гімназії в умовах війни «Безпечний простір».

Тематика занять: «Знайомство», «Вивчення потреб», «Вчимось керувати реакціями», «Навички розвязання конкретних проблем», «Посилення ролі позитивних активностей», «Навчання позитивного мислення», «Відновлення соціальних контактів».

 

У травні 2024 року години психолога були спрямовані на відновлення ресурсу, внутрішньої енергії, подоланню внутрішніх обмежень, що заважають розвиватись та насолоджуватись життям. На заняттях з дітьми розмовляли про метелика, як символ душі, перевтілення, зміни на краще. Звільняли свого метелика з горщика, що обмежує його можливості. Виконали арт-терапевтичну вправу «Випусти метелика з горщика» від психологині Вікторії Назаревич.

З лютого по травень 2024 вчителі гімназії продовжували зустрічатись та спілкуватись на тренінгах «Стресостійкості». Розмовляли про поточний емоційний стан, приємні активності, які піднімають настрій. Про важливість інформаційної гігієни та нормалізацію режиму сну, факторів які на нього впливають. Опанували техніку заземлення «4 стихії». Виконали арт-терапевтичну ресурсну вправу «Випусти метелика з горщика». Метелик символізує  душу людини,  бажання та прагнення. Він прагне звільнитися від обмежень, які заважають йому розкрити свій потенціал. Горщик символізує  внутрішній світ,  емоції та переживання, життєві труднощі, що можуть обмежувати людину. В процесі творчості та уяви  вчителі вивільнили свої емоції, свою душу, яка бажає летіти далі від перешкод та обмежень, долати перепони реальності.  

 

 

        https://youtu.be/HkaAlAx8MpU?feature=shared

Протягом квітня по кінець травня 2024 року з учнями початкових класів були проведені заняття з елементами ігрової терапії Teddy Bear 🧸 Therapy від фонду UkrHelp Fundation та психологині Вікторії Назаревич. Діти  познайомили один одного з улюбленими ведмедиками, розповіли про них цікаві історії, визначились які справи можна робити разом з ведмедиком, як приємно проводити час. Запланували час на приємні активності з ведмедиками, ділились враженнями.

Ведмедик для дитини може стати другом, компаньйоном, підтримкою.

Закордонні психологи встановили ефективність іграшки в допомозі дитині на різних етапах життя, в емоційно напружених ситуація для дитини. 

"Іграшки можуть давати відчуття безпеки та комфорту, а також служити компаньонами, коли дитина лякається або відчуває себе самотньою." (Bowlby, 1969)

"Іграшки можуть допомогти дітям впоратися з тривогою, надаючи їм відчуття контролю над ситуацією." (Ainsworth, 1978)

"Іграшки, які дають відчуття безпеки, часто мають м'яку текстуру і приємний запах." (Kahn, 1979)

"Іграшки, які дають відчуття безпеки, часто допомагають дітям впоратися з розлукою з батьками." (Schaffer, 1990)

 "Іграшки, які дають відчуття безпеки, можуть допомогти дітям краще заснути." (Anders & Taylor, 2000)

У квітні 2024 року години психолога були присвячені інформаційній безпеці та профілактиці кібербулінгу.

 

В 1-4 класах проведені заняття на тему  «Безпека в інтернеті», 5-9 класи - «Інформаційна безпека», «Кібербулінг». Також учні переглядали мультфільми від Stop_sexting «Як бути в безпеці в інтернеті?» (2-4 класи), «Секстинг: Що робити?» (5-9 класи).

У березні 2024 року на годинах психолога в 1-9 класах розмовляли про страхи. Які види страхів існують, чого саме бояться діти зараз та які техніки подолання страхів можна використовувати. Діти початкових класів переглядали мультфільм "Корисні підказки "Страх наш страж". На занятті діти створювали власні сходинки подолання страхів, а також "Маску страху". Людина боїться більше того, що не бачить. Її уява малює страшні образи. Ми надали форму, виразність своєму страху та перетворили його на кумедну маску, яка вже не лякає.

Години психолога в лютому 2024 року були присвячені розвитку емоційного  інтелекту.

В лютому 2024 року був проведений цикл занять з елементами арт-терапії, ігротерапії т а бібліотерапії  з учнями 2-А класу на тему «Невизначена ситуація». Використовувалась книжка про Папугу «Невизначена ситуація» від психологині Вікторії Назаревич за підтримки фонду UkrHelp Fundation.

Діти прослухали казку, визначили з якими невизначеними ситуаціями можуть стикатись діти та дорослі. За допомогою головного героя Папуги, діти розвивали навички розуміння та вираження своїх емоцій. Визначили способи виходу з неприємних ситуацій, акцентували увагу на довірі батькам та близьким дорослим. Малювали емоції суму, радості. Зясували, яким чином можна відреагувати емоції гніву та суму. Емоційно розвантажувались за допомогою релаксаційних вправ. Розповіли про свої улюблені іграшки та позитивні активності, які підіймають настрій, коли сумно та одиноко. Створили для себе приємну казку на ніч  для кращого засинання та приємних снів.

https://ukrhelp.us/

https://www.facebook.com/UkrHelp.US/

https://www.facebook.com/nazarevich.v.v

https://www.facebook.com/share/XQv9pJfaaxhArW5G/?mibextid=K35XfP

 

 

В січні 2024 року проведені Години психолога з учнями 1-9 класів які присвячені практикам вдячності, технікам майндфулнес. На занятті учні виконали артерапевтину вправу "Чорний квадра", дізнались про техніки усвідомленої діяльності (майндфулнес). Спробували усвідомлено насолоджуватись цукеркою. На завершення заняття розібрали вправу "Скринька вдячності", кожен учень промовив по три подяки: собі, батькам, всесвіту або ЗСУ.

З жовтня 2023 року  по  грудень 2023 року в гімназії  проводились семінари-тренінги присвячені зміцненню Стресостійкості вчителів закладу. Протягом занять колеги спілкувались, ділились переживаннями в наслідок військових подій, підтримували один одного. Отримували життєвоважливі навички подолання стресу та посттравматичного зростання. Освоїли техніки самодопомоги: безпечне місце, заземлення 5-4-3-2-1, прогресивне м’язове розслаблення, дихальні вправи, артерапевтичні вправи "Чорний квадрат", "Опора", малюнок стресу, техніка вдячності, аптечка ресурсів та ін. Отримали знання про стрес та способи конструктивного подолання його, ознаки посттравматичного розладу (ПТСР) у дорослих та дітей.

В грудні 2023 року  на Годинах психолога були розглянуті проблеми  насильства, алгоритм дії дитини у випадку вчинення насильства, окреслено коло людей та організацій що можуть підтримати дитину. Учні 1-5 класів переглянули відео Хаппі та її Суперсила, Мої правила безпеки, Безпечні та Небезпечні дотики. Учні  6-9 класів переглянули відео Таємниці, Розкажи всю правду. 

Листопад 2023 року був присвячений заняттям з учнями 1-4 клас на тему "Зниження емоційної та фізичної напруги. Формування дружніх відносин". Під час занять діти уявно побували на Чарівній лісовій галявині, прослухали казку про рослину, яка була одинока і мала лише колючки. Сформували поради як заводити нових знайомих. Виконали дихальну вправу "Видихаємо хмаринки", техніку м'язового розслаблення. Проглянули мультфільм про дружбу. Створили правила комфортної дружби. На прикінці заняття наша одинока Колючка розквітла. При спільному малюванні діти вчились домовлятись та поважати одного.

Протягом вересня та жовтня 2023 року

в гімназії 16 були проведені Години психолога з 1-9 класи присвячені ментальному здоров'ю. Учні дізнались що означає бути психічно (ментально) здоровими. Як піклуватись про себе та рідних. Які вправи можуть допомогти впоратись з сильними емоціями (страху, тривоги, суму, гніву).